Insändare

Jens skriver i Östran 140308

[su_spacer]

Kommentar till Carina Ohlsson och Anna Hedh 14-03-03

Det är glädjande att nu även S-kvinnor deklarerar att de vill se att “alla vinster i privat välfärd ska gå tillbaka till verksamheten och komma brukarna till del”. LO har också uttalat det, Miljöpartister och en och annan alliansförträdare har varit inne på det, men framförallt har en majoritet av Svenska folket sagt sig vilja stoppa vinsterna i välfärden.

Emellertid är det ju tyvärr fortfarande så att en röst på Socialdemokraterna innebär att välfärdsföretag även fortsättningsvis kommer ha möjlighet att plocka ut stora summor i privat vinstutdelning. Även lokalt var (S) drivande vid införandet av LOV som framöver kommer innebära att stora summor skattepengar kommer försvinna som privata vinster på vår äldreomsorgs bekostnad även här i Kalmar.

Oavsett vad som formulerades i den debattartikel Carina Ohlsson och Anna Hedh skrev så kvarstår det faktum att Vänsterpartiet än så länge är den ENDA garanten i svensk politik för att privat vinstutdelning från skattefinansierad välfärd ska upphöra.

Jens Körge Vänsterpartiet Kalmar