Blogg

Äntligen är 2014 här.

Valår och möjlighet till förändring. Vänsterpartiet i kalmar växer, våra medlemsmöten under hösten har varit välbesökta, vi har haft livliga kreativa diskussioner och vi är många som är sugna på att engagera oss. Under våren kommer vi att intensifiera arbetet,synas ute på stan ,på arbetsplatser, hos föreningar för att tillsammans se till att få en ny regering.

Frågan om vinster i välfärden är ett vägval inför framtiden, majoriteten av Sveriges befolkning tycker som vi. Det är nu viktigt att vi tydligt pekar på alla de fördelar som finns med kommunal vård ,skola, omsorg, att vi aktivt fortsätter att se till att patienter, elever, omsorgstagare möter den bästa av verksamheter öppen för alla. Att vi jobbar för bra arbetsvilkor för de anställda med möjlighet att fokusera på kärnverksamheten ,med de tekniska hjäpmedel som behövs ,med tid och redskap för att möta framtidens behov.  Att fortsätta verka för arbetsscheman som går att kombinera med privatliv,utan delade turer o med möjlighet att få semester .

Vi är många inom vårt parti som har vår dagliga gärning inom vård, ,skola, omsorg, tillsammans så kommer vi se till att sätta dessa frågor i fokus. Jag är glad och stolt över att ha fått möjligheten att börja arbeta som politisk sekreterare  för det parti vars ideologi jag så starkt tror på. Förutom arbetet mot vinster i välfärden så brinner jag extra för jämställdhet och integrationsfrågor.

Liselotte Ross

Pol.sekr