Stoppa det nazistiska våldet

Kom och visa ditt stöd för arbetet mot främlingsfientlighet och rasism lördagen den 6 december kl 12!

I Kalmar den 9 november angreps en minnesstund för kristallnattens offer av maskerade gärningsmän. Med sirener störde man mötesdeltagarna, material vandaliserades och ett par mötesarrangörer fick ta emot sparkar när de försökte förhindra förstörelsen. Det planerade fackeltåget ställdes in och ersattes av en kort ceremoni. Minnet av händelsen kommer att sitta kvar länge. Vår demokrati är skör.

Men, vi får aldrig låta oss tystas av extremhögerns våld och övergrepp! Tillsammans måste vi demokratiska rörelser stå upp mot dem som angriper våra rättigheter och alla människors lika värde. Vi tänker inte lämna scenen till de mörka krafterna.

Därför samlas vi i korsningen Kaggensgatan/Södra Långgatamn lördagen den 6 december kl 12. Kom och var med och visa Ditt stöd för demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter!

Arrangörer är Ung Vänster, RFSL ungdom, Miljöpartiet, Antidiskrimineringsbyrån i Kalmar, LO-facken i Kalmar/Torsås, Liberala ungdomsförbundet, Moderata ungdomsförbundet, Socialdemokraterna, SSU, ABF och Vänsterpartiet Kalmar.