Sommar o valförberedelser.

På expeditionen i Kalmar är det varmt, mycket varmt. Solen skiner från en klarblå himmel och vi försöker förbereda oss inför kommande aktiviteter genom att sammanställa texter,  göra flygblad och boka plats på en mängd olika  evenemang framöver. Almedalsveckan är avslutad och vi ser fram emot pepp från våra kamrater som hade möjlighet att delta. Vi andra har försökt hänga med via olika media där Vänsterpartiets dag i fredags huvudsakligen ägnades åt vårt tydliga budskap mot vinster i välfärden och där vi också presenterade våra alternativ till riskkapitalbolagen såsom personalkooperativ och intrapenadverksamheter. Vänsterpartiet som det feministiska gröna antirasistpartiet lyftes naturligtvis också.

De kommande två veckorna kommer vi på expeditionen att ägna oss åt valförberedelser för att förhoppningsvis ha allting klart inför Kalmar marknad den 25-26/7 följt av stadsfesten den 7-9/8. Därefter följer en mängd olika evenemang där vi får möjlighet att träffas. Vi kommer att ha en lokal valupptakt den 18/8, årets val känns som ett riktigt ödesval , en möjlighet för ett starkt Vänsterparti att ta tillbaka vår gemensamma välfärd , i det arbetet behövs alla krafter.

/ Liselotte

Liselotte Ross