Första maj i Kalmar

Vi genomförde en lite annorlunda första maj-aktivitet igår, ett öppet hus-café på temat “När tåget har gått så börjar resan till en bättre värld”. Uppslutningen var mycket god med besökare i alla åldrar, vi fick ett antal nya medlemmar, fikat var gott (tack Samim med familj!) och det fördes politiska samtal om ett stort antal frågor. Vi samlade in flera förslag för ett bättre Norrliden, för ett bättre Kalmar, för ett bättre Sverige och för en bättre värld. Vi kommer att följa upp förslagen på olika sätt och se till att de framförs så att de kan ge resultat. Vi deltog också i Vänsterpartiets första maj-insamling. I år gick den till Fristadsfonden och från Kalmar skickar jag iväg 1035 kronor. Tack kamrater!

Vi hade också en tävling med svåra frågor. Linda Fleetwood från Kalmar tog hem förstapriset och så här glad blev Sonia Lindell från Mörbylånga när hon fick ta emot andrapriset 🙂

Tack till alla som hjälpte till med arrangemanget (speciellt vill jag nämna Elsa och Samim som fixade med det praktiska och såg till att det blev av) och varmt välkomna tillbaka alla ni som vi träffade för första gången! Vi behöver er alla för att skapa en rättvisare värld!

/Birgitta Axelsson Edström

pol sekr, Vänsterpartiet Kalmar