Hans Linde på besök

Torsdagen den 6 oktober hade vi besök av riksdagsledamoten Hans Linde, gruppledare i riksdagen, ledamot i utrikesutskottet, Vänsterpartiets talesperson i utrikespolitiska frågor och en av fyra partiledarkandidater. Han genomförde skolbesök i gymnasieskolan, studiebesök på Kalmar Science park samt ett offentligt möte i Bergaviksbiblioteket.

Hans berättade om sitt engagemang mot rasism och för rättvisa, jämlikhet och jämställdhet. Det blev livaktiga diskussioner både med gymnasieeleverna och med oss andra, och det var en mycket intressant och givande dag.  Vi i Vänsterpartiet Kalmar tackar alla inblandade som bidrog till den här dagen!

Nu ser vi framåt. Om ett par månader, i januari 2012,  genomförs partikongressen då dels ny partiledare ska väljas, dels ett flertal andra viktiga framtidsfrågor ska behandlas. Behovet av en stark och modern vänster är stort. Vi ser att den nuvarande regeringens politik leder åt fel håll på en lång rad områden. Orättvisorna ökar, solidariteten minskar och människor lider skada. Det är dags att vi visar på ett starkt och människovänligt alternativ. Arbetet med att forma det alternativet kan inte vänta utan måste genomföras NU!

Birgitta Axelsson Edström
politisk sekreterare och ersättare i PS
Vänsterpartiet Kalmar